piątek, 16 lutego 2018

Jarek Łojewski o przygodówce

Na youtubowym kanale "Szafa z grami" ukazał się rewelacyjny wywiad z Jarkiem Łojewskim, założycielem firmy Seven Stars i wydawcą gry "Kajko i Kokosz" na Amigę (1994). Tylko tutaj dowiecie się jak wyglądała praca nad tą legendarną przygodówkę, jaki był jej ostateczny nakład i na czym najbardziej zależało Januszowi Chriście.


Dla bardzo dociekliwych mamy też drugi filmik o prapoczątkach projektu, sięgających roku 1992. Oglądamy od 45:35.


Więcej ciekawostek o grze znajdziecie na naszym blogu:
- wywiad z Piotrem Kulikiewiczem,
- o czeskim wydaniu,
- o wersji dla dzieci,
- o animacji postaci.

A na deser mamy zdjęcie ekipy Seven Stars (screen z filmu nr 1) z gigantycznym plakatem "Kajka i Kokosza" w tle. Ma ktoś taki w domu?

3 komentarze:

  1. O kurka, Mój kolega z pracy stał za tym a ja nie wiedziałem. Pozdrowienia dla Jarka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomek z Tczewa. Zgadza się. Pan Janusz opowiadał mi wtedy o młodych ludziach , którzy chcą stworzyć grę komputerową o Kajku i Kokoszu. I mówił wtedy mniej więcej tak:„Chcą , niech robią. Ja za to pieniędzy nie chcę , byle zrobili to dobrze”.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za info o tym wywiadzie. Wywiady z tamtych czasów to miód na moje serce. :) W latach 1990-93 byłem wręcz psychofanem wszystkiego co jest związane z polskim rynkiem gier dla Atari XL/XE. Wiedziałem o tym temacie wszystko czego wtedy mógł się dowiedzieć człowiek bez internetu i szerszych kontaktów. A czego nie wiedziałem to sobie dopowiadałem. ;) :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!