piątek, 7 czerwca 2019

Co by było gdyby...

Napisał do nas Krzysztof Weber:
W oczekiwaniu na nowy album z przygodami dzielnych wojów, postanowiłem stworzyć nostalgiczną planszę ze "Świata Młodych" z Kajkiem i Kokoszem w roli głównej. Pamiętam kiedy jako dzieciak z wypiekami na twarzy biegłem do kiosku trzy razy w tygodniu, żeby poznać kolejne przygody moich ulubionych postaci. Ciekawe czy nowe przygody tak samo podbiją serca milionów dzieciaków? Tego serdecznie życzę trzem panom tworzącym nowe przygody kultowych bohaterów! Trzymam kciuki!


No i jak Wam się podoba Sławek Kiełbus na łamach "Świata Młodych"? Zwróćcie uwagę, że jego kreska nie gryzie się nawet z oryginalną winietką narysowaną przez Christę. Sam kiedyś zrobiłem podobny eksperyment z "Wieczorem Wybrzeża" i tam także Kiełbus świetnie się prezentował. Zdaje się, że Christa nieźle wybrał następcę.

5 komentarzy:

  1. Nabrałbym się. W zasadzie to się nabrałem, bo najpierw poczytałem obrazek, a potem dopiero sam tekst :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kreska ciekawa, ale narysowane postacie Kajko i Kokosza w nie swoich butach. Z Kokosza mamy teraz ofermę, a Kajtek ciągle z agresywnym wzrokiem mnie odpycha. Proszę porównać pozytywne twarze naszych bohaterów z paska, a nowe kadry. Jest mi przykro, że Asterix się obronił, a my cieszymy się, że ktoś narysował "ich" podobnie, ale inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA w powyższej planszy widzę tylko dwa kadry z "agresywnym wzrokiem" Kajka, oba uzasadnione - wobec krnąbrnego wierzchowca i wobec zakapturzonego łotrzyka (?!) a proszę popatrzeć jak radosny jest np. na kadrze trzecim. Nie mogę się doczekać aż to przeczytam. Jednym z powodów dla których wolałem w dzieciństwie komiksy superbohaterskie TM-semic od np. Donaldów było właśnie zróżnicowanie autorów, taki np. Buscema i McFarlane rysowali Pająka inaczej. A to co znamy jako obecna "kreska Asterixa" to wynik ewolucji artystycznej Uderzo, a nie dane raz na zawsze od razu gotowe wzorce - wystarczy sięgnąć po pierwsze albumy, żeby się przekonać jaką drogę przeszły postacie, np. tu:

      https://4.bp.blogspot.com/-N_ZmOcky20g/WJOmW7DmHtI/AAAAAAAAIPw/UPRsIPqq2-cKnbWdhvKaF7piqICv5TA5wCLcB/s1600/FirstVersions_Asterix_First-strip-1959-zoom.png

      Nawet Disney w nowych odcinkach Myszki Miki i Kaczych Opowieści odświeża kreskę (notabene ta ostatnia seria nie podoba się Donowi Rosie). Mam nadzieję, że Conrad też nie będzie stał w miejscu.

      Usuń
    2. Dokładnie to Kajko ma pozytywną minę tylko na jednym kadrze - na trzecim :)

      Usuń
  3. Dziękuję za reakcję i odpowiedź. Komiks na pewno kupię i trzymam kciuki za kolejne próby.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!