wtorek, 29 czerwca 2021

PlayStation, Xbox i Steam

Zaczynam się już trochę gubić w zapowiedziach gier komputerowych o Kajku i Kokoszu. W kwietniu zaanonsowano grę na smartfony, w maju - na Nintendo Switch, a wczoraj ukazał się kolejny komunikat:

Fundacja Kreska im. Janusza Christy podpisała nową umowę na stworzenie gry na konsole PlayStation i Xbox oraz platformy Steam i urządzenia mobilne. Za produkcję gry odpowiadać będzie polska spółka Starving Pixels, która powstała w wyniku fuzji firmy ImMORTAL oraz zagranicznej spółki KIKO CAT Limited.

- Od początku tego roku uniwersum Janusza Christy rozrasta się z każdym miesiącem – mówi Paulina Christa prezes Fundacji Kreska im. Janusza Christy, spadkobierczyni i wnuczka Janusza Christy – to kolejny bardzo ważny projekt dla Fundacji szczególnie, że fani komiksów "Kajko i Kokosz" i jednocześnie gracze oczekiwali od nas, że powstanie gra właśnie na PlayStation i Xbox-a.

Gra w polskiej wersji językowej ma już roboczy tytuł "Kajko i Kokosz – Na plasterki" i będzie to multiplayer co-op Hack 'n' Slash. Pierwsza wersja grywalnego demo powinna być dostępna już pod koniec 2021 na platformie Steam. Mechanika gry oparta będzie o zdobywające coraz to większą popularność systemy "papierowe" RPG. Producent planuje również zaangażować fanów serii w proces tworzenia gry. Już wkrótce na portalu www.kaykoandkokosh.com pojawią się pierwsze informacje jak uczestniczyć w kreacji scenariusza, ankiety dotyczące wyboru głównych bossów i sidequestów czy NPC.
Tyle oficjalny komunikat. Znacznie więcej informacji znaleźć można na stronie www.kaykoandkokosh.com i profilu facebook.com/Kayko-and-Kokosh. Okazuje się, że umowa licencyjna podpisana została w połowie maja, zaś pierwsze szkice koncepcyjne powstały już w lutym. Wykonał je artysta z Dubaju, Ibrahem Swaid.

Jak widzicie, grafik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich dość swobodnie podszedł do oryginalnych założeń Janusza Christy i skrzyżował Mirmiłowo z warownią Zbójcerzy, grodem Wojmiła itd. Być może wzorował się nie tyle na komiksach, co na makiecie niezrealizowanego parku rozrywki sprzed paru lat (poniżej).

Przy okazji gród Kajka i Kokosza rozrósł się do niebywałych rozmiarów, co podchwycił spec od środowiska i wymodelował taką oto imponującą średniowieczną metropolię:

Możliwe, że koncepcja gry wymaga olbrzymiej przestrzeni. Jeśli nie, służę szkicem Mirmiłowa ze słynnego wzornika Janusza Christy. A w ogóle trzymam kciuki za ten projekt.

6 komentarzy:

  1. A czy w słynnym wzorniku Mistrza Christy znalazł się opis "która chata czyja?", bo chatki są ponumerowane... Z góry dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Opisany jest tylko dom Kajka i Kokosza.

      Usuń
    2. No i chyba wiadomo gdzie się gnieździ Mirmił ;)

      Usuń
    3. W sumie czy mi się wydaje czy klubo-gospoda wyparowała z grodu po tomie 1?

      Usuń
    4. Przepraszam!!!!!!! Nie tomie 1 tylko Szkole Latania

      Usuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!