wtorek, 5 grudnia 2017

Postaciologia, wersja 1.0

Nie od dziś wiadomo, że jeden obraz wart jest tysiąca słów. Mając do wyboru napisanie mnóstwa postów o związkach między bohaterami Christy, albo załatwienie sprawy jednym diagramem, wybrałem oczywiście rozwiązanie prostsze. Co nie znaczy, że mniej czasochłonne. Robota zajęła mi aż dwa miesiące, no i teraz sam już nie wiem jak ten diagram nazwać - ni to genealogia, ni chronologia... a może labirynt? Szczerze mówiąc, nawet moi koledzy z bloga kompletnie się w tym pogubili. Nie martwcie się więc, jeśli i Wy stracicie wątek.


Cały pomysł wziął się stąd, że Christa poddawał recyklingowi nie tylko gagi i motywy, ale także swoje komiksowe postacie, o czym niedawno się przekonaliśmy. Największym zagłębiem pierwowzorów okazały się trzy komiksy z "Wieczoru Wybrzeża": "Profesor Kosmosik i Czarny Rycerz", "KiK w krainie baśni" oraz "KiK w kosmosie", do których autor chętnie wracał pracując dla "Świata Młodych" i "Relaxu". Weźmy choćby szwarc-charakterów z "Kajka i Kokosza" - większość z nich ma korzenie w gwiazdozbiorze Oriona.

Podczas researchu natknąłem się na zadziwiającą ilość krasnoludków, zębatych smoków, syren oraz na kilka... żon Koka (!), których istnienie Sebastian Kawał przemilczał w swoim drzewie genealogicznym. Przy okazji pozwoliłem sobie pospekulować na temat pochodzenia Kokosza i jego pokrewieństwa z panem Paparurą. Cesarzy rzymskich dodałem tylko po to, żeby podkreślić rozpiętość linii czasowej, w której rozgrywa się marynarsko-średniowieczno-kosmiczna saga. Mam nadzieję, że śledzenie wszystkich tych zawiłości sprawi Wam tyle samo frajdy, co mnie. Jeśli przy okazji dojdziecie do wniosku, że coś tu nie gra - piszcie. Jeśli czegoś brakuje - piszcie. Jeśli coś trzeba wyciąć - też piszcie. To jest w końcu tylko wersja 1.0.

14 komentarzy:

  1. Tak coś czułem, że ten palant Makary ma zbójeckie korzenie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Może Krwar to jakieś kosmiczne prawnuczę Wojmiła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko jak wyjaśnić, skąd się wziął w kosmosie? Może jest prawnukiem Czarnego Rycerza, który jest spokrewniony z Wojmiłem? To niewykluczone, skoro dobra i poczciwa Lubawa jest kuzynką złego i okrutnego Popiela.

      -Kleszcz-

      Usuń
    2. Ikonka "mama" - ge-nia-lna !
      Za całość szacun !

      Usuń
  3. Ten Cezar z "Coś z ryb" bardzo przypomina Cezara z "Asteriksa".

    -Kleszcz-

    OdpowiedzUsuń
  4. Kawal bardzo dobrej i potrzebnej roboty. Efekt uswiadamia ogrom wyobrazni Christy i rozmach uniwersum jego postaci.

    Na szybko widze ze nie zostali uwzglednieni: Brodacz, Helmut i mysliwi z Bialego wilka, Semko ze Szranek, plejada polujacych na Milusia z Cudownego leku (Stobij, Docel, Rubryk, Walgalowie itd.), kat u ktorego terminowal Kokosz w Dajmiechu, personel ze Szkoly latania. Pewnie cos jeszcze sie znajdzie.

    jarl Björn

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaci mogą mieć pokrewieństwo z katem z nowych przygód.

      Usuń
    2. Stobija et consortes najpierw wkleiłem, a potem wyciąłem, bo zaczął mi się diagram rozrastać w sposób niekontrolowany. Kat z "Wojów" (z żoną) i dyrektorka szkoły latania też byli i też wylecieli. Może przywrócę ich w wersji 1.2.

      Co do katów, to wolałbym nie zakładać, że wszyscy oni są ze sobą spokrewnieni. Ale akurat ten z "Nowych przygód" przypomina mi trochę tych z "Na wczasach" i z "Kosmosu".

      Usuń
  5. Na pierwszy rzut oka, jestem pod wrażeniem całości. Teraz czas na głębszą analizę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Postaciologia to dobry termin na opisanie tego diagramu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli któryś z Makarych obchodzi dzisiaj imieniny, to życzę wszystkiego najlepszego :-)

    -Kleszcz-

    OdpowiedzUsuń
  8. Do genealogii detektywa Tropa warto dodać detektywa ze "Śladem Białego Wilka".

    OdpowiedzUsuń
  9. No i nie ma też Pani Przyrody, ale ona akurat jest matką ich wszystkich poza robotami i postaciami z bajek :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!