poniedziałek, 21 września 2015

Z profilu i en face

Legendarny założyciel naszego bloga, kolega Hegemon (w którego istnienie niektórzy niesłusznie powątpiewają) od kilku lat pracuje nad mega-postem o kajkoszowych grach komputerowych. Publikacja wciąż się odsuwa, bo Hegemon niemal co miesiąc trafia na ślad kolejnej wersji gry albo na jakiś ciekawy artykuł. Na przykład taki:


Powyższa recenzja, pochodząca z magazynu "CD-Action" nr 6/1997, przykuła naszą uwagę nie ze względu na treść, tylko ilustracje, a zwłaszcza nieznane wcześniej studium Kajka i Kokosza. Do tej pory sądziliśmy, że postacie w grze Seven Stars wzorowane były na kadrach z komiksów, ale okazuje się, że Janusz Christa dał grafikom wyraźne wytyczne.


Wielka szkoda, że twórcy gry je zignorowali. Rezygnacja z półprofili i ograniczenie animacji do dwóch sztywnych ujęć (nigdy nie pojawiających się w komiksie) fatalnie odbiły się na płynności ruchu. Janusz Christa zapytany kilka lat później o tę przygodówkę powiedział: "Moim zdaniem jest słaba. Postacie były bardzo źle narysowane." ("Kawaii" nr 4/1999). Teraz przynajmniej wiemy jak to miało pierwotnie wyglądać i dlaczego rysownik miał prawo być rozżalony.

3 komentarze:

  1. Wygląda na to, że niska jakość oprawy graficznej tej gry wynika z tego, że wydano ją zarówno na PC jak i na amigę w identycznym kształcie. W związku z tym poziom grafiki jest jak z 1990 roku. Jednak, mimo wszystko tak ograniczona ilość klatek animacji w grze którą kupuje się z sympatii dla komiksu bardzo dziwi. Szczególnie, że gra ( jak wynika z ilustracji) kosztowała 69 zł, co 20 lat temu stanowiło znaczną kwotę.
    ps.
    W przeciwieństwie do niektórych ja, w zasadzie, wierzę w istnienie Hegemona.

    Robert z Gdyni

    OdpowiedzUsuń
  2. http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=3558&page=1&PHPSESSID=e3810118ad3d449533788feeac9b93fc#Item_11

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy już było linkowane, ale na http://16bit.pl są do obejrzenia skany recenzji/solucji KiK m.in. z Secret Service. Np:

    http://16bit.pl/download/games/screens/kajko-i-kokosz/ss_22_1995_10.jpg

    http://16bit.pl/download/games/screens/super-frog/ss_21_1995_19.jpg

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz wstawić w komentarzu działający link, zrób to w html-u. Powinno to wyglądać tak:
<a href="ADRES_LINKU">TWÓJ TEKST</a>
Podobnie robi się pogrubienie (bold):
<b>TWÓJ_TEKST</b>
i kursywę:
<i>TWÓJ_TEKST</i>
Powodzenia!